Αγροτικές κινητοποιήσεις στο νησί μας

Δευτέρα 24 Ιανουαρίου 2011 ·

Για την ερχόμενη Πέμπτη και Παρασκευή έχουν προγραμματιστεί αγροτικά συλλαλητήρια σε όλη την Ελλάδα από συνδικαλιστικές δυνάμεις που πρόσκεινται στην ΠΑΣΥ. (Συνδικαλιστική παράταξη που ελέγχεται από το ΚΚΕ).

Οι αγροτικές κινητοποιήσεις, σύμφωνα με ανακοίνωση της ΠΑΣΥ θα έχουν την μορφή ώστε
την Πέμπτη να υπάρξουν συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας και καταλήψεις στα καταστήματα του ΕΛΓΑ στις έδρες των 13 Περιφερειών της χώρας και την Παρασκευή σε υποκαταστήματα
της Αγροτικής Τράπεζας, εκεί όπου η συμμετοχή και η βούληση των αγροτών θα το «επιτρέψει».

Στο νησί μας θα υπάρξει συγκέντρωση την Τετάρτη 26 Γενάρη στις 11 π.μ στην προκυμαία της Μυτιλήνης.

Συνεδρίασε την Παρασκευή 14-1-2011 στο Μανταμάδο η Τοπική Επιτροπή της ΣΕΑ-ΠΑΣΥ. Στη συνεδρίαση συζητήθηκε το θέμα της συμμετοχής της στις κινητοποιήσεις που αποφάσισε η Πανελλαδική Επιτροπή της ΠΑΣΥ για το δεύτερο 15νθήμερο του Γενάρη.
Μετά από τις συζητήσεις που έγιναν για τα προβλήματα που δοκιμάζουν σήμερα και μάλιστα σκληρά, οι μικρομεσαίοι αγρότες του νησιού μας, αποφάσισε ομόφωνα τη συμμετοχή της σ’ αυτές τις κινητοποιήσεις με την πραγματοποίηση πλατιάς εξόρμησης στα χωριά του νησιού και συγκέντρωση στη Μυτιλήνη την Τετάρτη 26 Γενάρη 2011 στις 11 π.μ. στην Πλατεία Σαπφούς. Στο σχετικό κάλεσμα που απευθύνει στους αγροτοκτηνοτρόφους του νησιού για τη συμμετοχή τους στην κινητοποίηση αυτή τονίζονται τα εξής:

Αγρότη, αγρότισσα,

Η κατάσταση που βιώνεις είναι χειρότερη των τελευταίων δεκαετιών. Οι τιμές των προϊόντων σου κυριολεκτικά στον πάτο του βαρελιού, το κόστος παραγωγής στα ύψη, το ίδιο και το κόστος ζωής, αφού πληρώνεις και εσύ τα σπασμένα της καπιταλιστικής κρίσης, εξαιτίας της πολιτικής που προωθεί η κυβέρνηση. Οι μόνοι κερδισμένοι από το δικό σου κόπο και ιδρώτα είναι οι εμποροβιομήχανοι, που μαζί με εσένα καταληστεύουν και το λαϊκό καταναλωτή.

Γενεσιουργός αιτία αυτής της κατάστασης, η πολιτική της κυβέρνησης, που έχει ως στόχο της την καταστροφή της μικρομεσαίας παραγωγής και τη συγκέντρωση της γης και της παραγωγής σε λίγα χέρια. Πολιτική με την οποία συμφωνούν και όλα τα κόμματα που συμπορεύονται στον αντιαγροτικό – αντιλαϊκό μονόδρομο της Ε.Ε. Η κατάσταση αυτή θα γίνει ακόμα χειρότερη με τα μέτρα που θα παρθούν στα πλαίσια της νέας αναθεώρησης της ΚΑΠ, που θα ισχύει από το 2013 – 2020, και που έχει σα στόχο να επιταχύνει το ρυθμό συρρίκνωσης και καταστροφής της μικρομεσαίας παραγωγής.
Μπροστά σε αυτή την κατάσταση δύο δρόμοι ανοίγονται μπροστά μας. Ο δρόμος της υποταγής, και εκείνος της αντίστασης και της πάλης, για μια άλλη πολιτική στα πλαίσια της οποίας ο παραγόμενος και από σένα πλούτος δεν θα πηγαίνει στις τσέπες των εμποροβιομηχάνων, αλλά για την ικανοποίηση των αναγκών σου.

Αυτόν το δεύτερο δρόμο σε καλεί να ακολουθήσεις η ΠΑΣΥ, παίρνοντας μέρος στις αγωνιστικές εκδηλώσεις, που θα πραγματοποιήσει στις 24 – 29 Γενάρη και κύρια με τη συμμετοχή σου στη συγκέντρωση στη Μυτιλήνη την Τετάρτη 26 Γενάρη στις 11π.μ διεκδικώντας:
 
• Θεσμοθέτηση ικανοποιητικών κατώτερων τιμών για όλα τα προϊόντα που να καλύπτουν το κόστος παραγωγής και να διασφαλίζουν αξιοπρεπές εισόδημα.
• Αναπλήρωση του χαμένου εισοδήματος λόγω των χαμηλών τιμών των προϊόντων.
• Σύνδεση των επιδοτήσεων με την παραγωγή και καμία παρακράτηση από τις επιδοτήσεις.
• Επιδότηση των ζωοτροφών, μέτρα ενίσχυσης της κτηνοτροφικής παραγωγής και κατασκευή εργοστασίου γάλακτος στο νησί.
• Μη διαχωρισμός των αγροτών σε «κατά κύριο επάγγελμα ή μη» και σε «ενεργούς και ανενεργούς».
• Κατάργηση του ΦΠΑ σε όλα τα είδη πλατιάς κατανάλωσης και πάγωμα των αυξήσεων στα τιμολόγια της ΔΕΗ.
• Κάλυψη όλων των ελλειμμάτων και χρηματοδότηση του ΟΓΑ κατά 2/3 από το κράτος και κατά το 1/3 από τον ασφαλισμένο.
• Σύνταξη στα 60 για τους άντρες και στα 55 για τις γυναίκες.
• Αναβάθμιση των κοινωνικών συνθηκών ζωής της υπαίθρου με την πλήρη κάλυψη και υψηλού επιπέδου δημόσιες και δωρεάν παροχές στον τομέα της υγείας, της παιδείας, της πρόνοιας κλπ.

ΟΛΟΙ ΣΤΙΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΣΕΑ – ΠΑΣΥ
ΟΛΟΙ ΣΤΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΣΤΙΣ 26 ΤΟΥ ΓΕΝΑΡΗ, ΜΕΡΑ ΤΕΤΑΡΤΗ ΣΤΙΣ 11πμ ΣΤΗΝ ΠΡΟΚΥΜΑΙΑ ΤΗΣ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ

Πηγή: Νέο Εμπρός

Η ΩΡΑ ΕΙΝΑΙ

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου


ΤΟ ΧΩΡΙΟ ΜΟΥ

Η Αγία Παρασκευή βρίσκεται στο κέντρο περίπου της Λέσβου, έχοντας το πλεονέκτημα ενός ικανοποιητικού οδικού δικτύου. Αυτό απαρτίζεται κατά κύριο λόγο από τρεις δρόμους. Ο ένας από αυτούς, ο κύριος, είναι παρακλάδι της Εθνικής Οδού Μυτιλήνης-Σιγρίου. Ο δεύτερος είναι παρακλάδι του δρόμου Καλλονής-Πέτρας, και ο τρίτος του δρόμου Μυτιλήνης-Μανταμάδου. Απέχει τέσσερα χιλιόμετρα από την πλησιέστερη ακτή, τον Κόλπο Καλλονής.

Το χωριό είναι χτισμένο σε λεκανοπέδιο, που περιβάλλεται από χαμηλά βουνά φυτεμένα με ελιές, και μικρούς γυμνούς λόφους. Το σύνολο σχεδόν του οικισμού αποτελείται από αγροτικά και αστικά σπίτια χτισμένα με την παραδοσιακή αρχιτεκτονική της Λέσβου. Ανάμεσά τους ξεχωρίζει το κτήριο των Εκπαιδευτηρίων, το Δημαρχείο και η Εκκλησία. Στην είσοδο του χωριού υπάρχουν παλιά βιομηχανικά κτήρια, κυρίως ελαιοτριβεία. Ένα από αυτά έχει αναπαλαιωθεί και στεγάζει πρότυπο βιομηχανικό μουσείο, το Μουσείο της Ελιάς.

ΤΟ ΠΑΝΗΓΥΡΙ ΜΑΣ

Το πανηγύρι του Ταύρου

Το πανηγύρι του Ταύρου είναι το σημαντικότερο λαϊκό δρώμενο της κοινότητας Αγίας Παρασκευής Λέσβου και συνδυάζει ποικιλία εκδηλώσεων που διαπλέκονται γύρω από το τελετουργικό της ταυροθυσίας. Το πανάρχαιο αυτό έθιμο αναβίωσε στις αρχές του περασμένου αιώνα και καθιερώθηκε σαν ευλαβική προσφορά μνήμης στον Άγιο Χαράλαμπο, τον προστάτη του Ισναφιού (συντεχνία) των Ζευγάδων.

Το Ισνάφι, που ιδρύθηκε το 1774 γι αν προασπίσει τα συμφέροντα των αγροτών της κοινότητας που περισσότεροι ήταν ζευγάδες, υπήρξε το πρώτο σωματείο στην Αγία Παρασκευή. Όπως αναφέρει η λαϊκή παράδοση, το πανηγύρι τιμά τον Άγιο που στα δύσκολα χρόνια της Τουρκοκρατίας έσωσε έναν Αγιοπαρασκευώτη ζευγά, τον Μαλομύτη, που είχε χάσει το ταυρί του στη περιοχή του ξωκλησιού του Αγίου, από τα χέρια του τούρκου λήσταρχου της περιοχής.
Το πανηγύρι καθιερώθηκε να γίνεται χωρίς διακοπή από το Ισνάφι και τα έσοδα του να διατίθενται για το κοινό όφελος των κατοίκων.

Μαζί με τη προσφορά θυσίας του ταύρου (κουρμπάνι) και την λειτουργία στο ξωκλήσι του Αγίου Χαραλάμπους διεξάγονται ιππικοί αγώνες, και μοιράζεται το κεσκέτσι, το κρέας του ταύρου που βράζει με κρεμμύδια και στάρι σε μεγάλα καζάνι κατά τη διάρκεια της νύχτας, έξω απ’ το ξωκλήσι.

Στις πολυήμερες εκδηλώσεις που γίνονται από Παρασκευή έως και Δευτέρα, στα μέσα Ιουνίου συνήθως, σημαντική θέση κατέχουν οι χοροί και τα τραγούδια καθώς και οι λαϊκές κομπανίες που παίζουν Λεσβιακούς Αγιοπαρασκευώτικους και Μικρασιατικούς σκοπούς.

Το πανηγύρι του Ταύρου που συμπίπτει χρονικά με το μέστωμα της Άνοιξης και την προετοιμασία των αγροτικών εργασιών του θερισμού είναι από τα πιο ενδιαφέροντα τεκμήρια επιβίωσης παγανιστικών λατρευτικών εθίμων και του συνδυασμού τους με τις χριστιανικές λαϊκές παραδόσεις.
Το πανηγύρι του Ταύρου είναι στενά συνυφασμένο με την ζωή και την ιστορία των κατοίκων της Αγίας Παρασκευής.
Αποτελεί το σημαντικότερο κοινωνικό γεγονός του χωριού και είναι αφορμή συνάντησης και επιστροφής στην πατρίδα των απανταχού Αγιοπαρασκευωτών.

Η ΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΣΤΟ F/B

ΑΡΗΣ ΒΕΛΟΥΧΙΩΤΗΣ


Ποιος είναι λοιπόν πατριώτης; Αυτοί ή εμείς;
Το κεφάλαιο δεν έχει πατρίδα και τρέχει να βρει κέρδη σ' όποια χώρα υπάρχουνε τέτοια. Γι' αυτό δε νοιάζεται κι ούτε συγκινείται με την ύπαρξη των συνόρων και του κράτους.

Ενώ εμείς, το μόνο πού διαθέτουμε, είναι οι καλύβες μας και τα πεζούλια μας. Αυτά αντίθετα από το κεφάλαιο που τρέχει, οπού βρει κέρδη, δε μπορούν να κινηθούν και παραμένουν μέσα στη χώρα που κατοικούμε.

Ποιος, λοιπόν, μπορεί να ενδιαφερθεί καλύτερα για την πατρίδα του; Αυτοί που ξεπορτίζουν τα κεφάλαιατους από τη χώρα μας ή εμείς που παραμένουμε με τα πεζούλια μας εδώ; ...

...Αυτοί που πούλησαν τις γυναίκες και τις αδελφές στον κατακτητή, για να κάνουν τα νταραβέρια μαζί του, και μας σκλάβωσαν διπλά, αυτοί πάνε τώρα να μας πείσουν ότι είναι οι κέρβεροι της τιμής και της ηθικής! Μ' αυτά τα μέσα προσπαθούν να εξαπατήσουν το λαό για να συνεχίσουν το ξεζούμισμα και την εκμετάλλευσή του. Και πολλές φορές το καταφέρνουν αυτό και μας πείθουν μάλιστα ότι έτσι είναι όπως τα λένε»...

-Από τον ιστορικό λόγο του Αρη Βελουχιώτη στην Λαμία

ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ

ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Α.Ο ΔΙΑΓΟΡΑΣ

Α.Ο ΔΙΑΓΟΡΑΣ

ΤΑ ΒΙΝΤΕΟ ΜΟΥ