Για τον ρόλο των Οικολόγων Πράσινων

Σάββατο 19 Φεβρουαρίου 2011 ·

«Η Πολιτική Κίνηση Λέσβου των Οικολόγων Πράσινων εκφράζει τη λύπη της και την έντονη δυσφορία της για την κοπή των ιστορικών δέντρων στην περιοχή των Μέσων, λίγα πριν τη διασταύρωση της Αχλαδερής στον κόλπο της Καλλονής».
Μ’ αυτή την πρόταση ξεκινάει μακροσκελέστατη δήλωση των Οικολόγων-Πράσινων που υπογράφει ο  Μιχάλης Μπάκας Συντονιστής Λέσβου των Οικολόγων Πράσινων και δημοσιεύεται σε έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο του νησιού μας.

Δεν τυγχάνει να γνωρίζω τον κύριο αυτό ούτε τι σχέση έχει με την περιοχή των Μέσων που ξέρω λόγω της δουλειάς μου … σαν την παλάμη μου. Αυτός πιθανόν δεν γνωρίζει το άθλιο οδικό δίκτυο που υπάρχει εκεί και για πόσα ατυχήματα κάποιες φορές και με τραγικές συνέπειες είναι υπεύθυνο. Απλώς με βαρύγδουπες εκφράσεις του τύπου «τα δέντρα δεν έχουν μόνο οικολογική αξία, αλλά αποτελούν και κομμάτι της πολιτισμικής μας κληρονομιάς, πολύ σημαντικής για το νησί μας», εξαπολύει τον καταγγελτικό του λόγο για την κοπή κάποιων πεύκων κατά την εκτέλεση του έργου της βελτίωσης της ΕΟ Μυτιλήνης Καλλονής.

Ας τα πάρουμε τα πράγματα απ’ την αρχή στεκόμενοι στην ουσία τους. «Η φύση είναι το ανόργανο σώμα του ανθρώπου» έγραφε ο Μαρξ δίνοντας το στίγμα για το ποια έπρεπε να είναι η συμπεριφορά του ανθρώπου απέναντι στην φύση.
Όμως εδώ πρέπει να δούμε ποιοι είναι αυτοί που εκφράζουν τις «ευαισθησίες» τους μιλώντας για «ένα κομμάτι της πολιτιστικής μας κληρονομίας που χάθηκε οριστικά» κλπ …

Ποιοι δηλαδή είναι οι Οικολόγοι-Πράσινοι που από Μη Κυβερνητική Οργάνωση έγιναν ένα πολιτικό κόμμα δημιούργημα «θερμοκηπίου» που με την στήριξη των αστικών ΜΜΕ κύρια του συγκροτήματος Αλαφούζου, επιζητούν να παίξουν ενεργό ρόλο στα πολιτικά δρώμενα της χώρας μας.

Να ξεκινήσουμε από το δεδομένο ότι η αστική οικολογία έρχεται να κρύψει τις ρίζες του προβλήματος, να διαστρεβλώσει κάθε συζήτηση για τα πραγματικά αίτια του περιβαλλοντικού εγκλήματος και τελικά να συσπειρώσει κάθε ευαισθητοποιημένο και αγανακτισμένο άνθρωπο γύρω από την ψευδαίσθηση ότι το ίδιο το σύστημα εμπεριέχει τις δυνατότητες αντίδρασης, την προοπτική ανάσχεσης και τελικά εξαφάνισης του περιβαλλοντικού εγκλήματος.

Και οι φορείς αυτής της αντίληψης δεν μένουν μόνο στην εξαπάτηση του κόσμου. Κατορθώνουν αυτή τους την «ευαισθησία» να την μεταφράζουν σε πακτωλό χρημάτων.


Τα σημειώνουμε όλα τούτα, γιατί οι πράσινες μπίζνες επιχειρήσεων και ΜΚΟ, όχι μόνο επιτρέπουν στο κεφάλαιο να εξακολουθεί να καταστρέφει τον πλανήτη, αλλά και μετατρέπουν τη μοναδική δύναμη που θα μπορούσε να αναστρέψει αυτή την πορεία, τους εργαζόμενους και τους νέους, από δύναμη ανατροπής σε ενσωματωμένη μάζα εθελόδουλων ηλιθίων.

Η καταστροφή του περιβάλλοντος είναι πλευρά του καπιταλιστικού τρόπου παραγωγής.
Δε μπορεί να υπάρξει καπιταλισμός χωρίς τέτοιες συνέπειες.

Γι’ αυτό και πραγματικά οικολογική συνείδηση είναι η συνείδηση της κοινωνικής ανατροπής.
Και τέτοιες αντιλήψεις απουσιάζουν εντελώς απ’ το λεξιλόγιο του κόμματος των «Πράσινων Οικολόγων».

Αυτοί λοιπόν, που τώρα τους έπιασε ο πόνος για κάποια πεύκα που κόπηκαν στην περιοχή των Μέσων δεν έχουν ακούσει τίποτα για την εισαγωγή μεταλλαγμένων τροφών στο νησί μας; Δεν τους έπεσε στην αντίληψη η εισαγωγή ζωοτροφών από το εξωτερικό πιθανόν και καρκινογόνων; Εκαναν κάποια παράσταση για την απόλυση συμβασιούχων δασοπυροσβεστών ή έστω για την παντελή έλλειψη πυροσβεστικών ζωνών σε όλο σχεδόν το νησί;  Υπάρχει άραγε μέτρο σύγκρισης από τα χιλιάδες στρέμματα δάσους που μπορεί να καταστρέψει μια πυρκαγιά, λόγω του ότι δεν υπάρχει η παραμικρή πολιτική δασοπυρόσβεσης της κυβέρνησης με την κοπή κάποιων πεύκων στα Μέσα που στην προκειμένη περίπτωση μπορεί να μετατρέπει έναν δρόμο από καρμανιόλα για τους οδηγούς σε ένα υποφερτό οδικό δίκτυο;

Τι είναι τελικά οι Οικολόγοι Πράσινοι; Ενα πολιτικό μόρφωμα χωρίς καμιά παρέμβαση στο γενικότερο κοινωνικό και πολιτικό γίγνεσθαι, χωρίς δεσμούς με τις όποιες μαζικές οργανώσεις και το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι στην πολιτική κατάσταση που θα προκύψει να πάρουν κάποια καρέκλα υφυπουργείου ή γενικού γραμματέα.

Οι τύποι που ηγούνται αυτού του σχηματισμού έχουν μάθει εδώ και χρόνια να συνεργάζονται με την εξουσία. Να παζαρεύουν παρασκηνιακά και χωρίς πολύ θόρυβο με τις κυβερνήσεις για τα κονδύλια που θα πάρουν οι ΜΚΟ τις οποίες έχουν ιδρύσει και να συνεργάζονται ακόμα και με τις καπιταλιστικές επιχειρήσεις, προσφέροντάς τους (με το αζημίωτο, φυσικά) το κοινωνικό άλλοθι που γυρεύουν.

Με μια τεχνοκρατική-διαχειριστική αντίληψη για την πολιτική, συνιστούν την πιο χυδαία έκφραση αστικού ρεφορμισμού.
Εκτός από συμπληρωματική δύναμη του δικομματισμού και δεκανίκι του συστήματος, είναι και ένα επικίνδυνο ρεύμα, καθώς λειτουργούν ως απολυμαντικό του καπιταλισμού για τα συνεχή εγκλήματά του κατά του περιβάλλοντος.

Και στην τελική να αφήσω να μιλήσει ένα πρόσωπο ποιο αρμόδιο από μένα για τον ρόλο των Οικολόγων Πράσινων. Ο ποιητής και συγγραφέας Νάνος Βαλαωρίτης ο οποίος υπήρξε επικεφαλής του ψηφοδελτίου Επικρατείας αυτού του πολιτικού μορφώματος στις εκλογές του 2007.
Σε συνέντευξη που είχε δώσει λοιπόν, στην εφημερίδα «Πρώτο Θέμα» είχε χαρακτηρίσει τον ευρωβουλευτή των Οικολόγων-Πράσινων, Τρεμόπουλο, «πολιτικάντη» και «υποχείριο των Αμερικανών», «κρατικοδίαιτο επαγγελματία πολιτικό» κλ.π.

Συμπληρώνει μάλιστα ότι: «Η οικολογία πουλάει και ο Μ. Τρεμόπουλος έχει ήδη ζήσει από αυτή. Είχε την ‘Αντιγόνη’, μια ΜΚΟ, που πληρωνόταν από τα υπουργεία. Το ίδιο και η ΜΚΟ του Χρυσόγελου, (σ.σ άλλο στέλεχος των Οικολόγων-Πράσινων) που ήταν στα μέσα και στα έξω με τα υπουργεία. Αυτοί οι άνθρωποι είναι κρατικοδίαιτοι και συνηθισμένοι σε αυτές τις σχέσεις με την εξουσία. Την ξέρουν πολύ καλά».

Απ' την ίδια συνέντευξη πληροφορούμαστε ότι «Ο κ. Τρεμόπουλος, είναι υποχείριο της πολιτικής των ΗΠΑ. Έχει σταλεί από τον κ. Τζορτζ Σόρος στην Αμερική για να του κάνουν υποτίθεται αυτοπληροφόρηση, αλλά φαντάζομαι και κάποια μικρή πλύση εγκεφάλου, αλλά δεν τη χρειαζόταν καν. Ήταν έτοιμος».

Είναι φανερό, λοιπόν, ότι όταν η οικολογία μετατρέπεται σε επάγγελμα μεταφράζεται σε πακτωλό χρημάτων από φανερά και μυστικά ταμεία.

Η ΩΡΑ ΕΙΝΑΙ

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου


ΤΟ ΧΩΡΙΟ ΜΟΥ

Η Αγία Παρασκευή βρίσκεται στο κέντρο περίπου της Λέσβου, έχοντας το πλεονέκτημα ενός ικανοποιητικού οδικού δικτύου. Αυτό απαρτίζεται κατά κύριο λόγο από τρεις δρόμους. Ο ένας από αυτούς, ο κύριος, είναι παρακλάδι της Εθνικής Οδού Μυτιλήνης-Σιγρίου. Ο δεύτερος είναι παρακλάδι του δρόμου Καλλονής-Πέτρας, και ο τρίτος του δρόμου Μυτιλήνης-Μανταμάδου. Απέχει τέσσερα χιλιόμετρα από την πλησιέστερη ακτή, τον Κόλπο Καλλονής.

Το χωριό είναι χτισμένο σε λεκανοπέδιο, που περιβάλλεται από χαμηλά βουνά φυτεμένα με ελιές, και μικρούς γυμνούς λόφους. Το σύνολο σχεδόν του οικισμού αποτελείται από αγροτικά και αστικά σπίτια χτισμένα με την παραδοσιακή αρχιτεκτονική της Λέσβου. Ανάμεσά τους ξεχωρίζει το κτήριο των Εκπαιδευτηρίων, το Δημαρχείο και η Εκκλησία. Στην είσοδο του χωριού υπάρχουν παλιά βιομηχανικά κτήρια, κυρίως ελαιοτριβεία. Ένα από αυτά έχει αναπαλαιωθεί και στεγάζει πρότυπο βιομηχανικό μουσείο, το Μουσείο της Ελιάς.

ΤΟ ΠΑΝΗΓΥΡΙ ΜΑΣ

Το πανηγύρι του Ταύρου

Το πανηγύρι του Ταύρου είναι το σημαντικότερο λαϊκό δρώμενο της κοινότητας Αγίας Παρασκευής Λέσβου και συνδυάζει ποικιλία εκδηλώσεων που διαπλέκονται γύρω από το τελετουργικό της ταυροθυσίας. Το πανάρχαιο αυτό έθιμο αναβίωσε στις αρχές του περασμένου αιώνα και καθιερώθηκε σαν ευλαβική προσφορά μνήμης στον Άγιο Χαράλαμπο, τον προστάτη του Ισναφιού (συντεχνία) των Ζευγάδων.

Το Ισνάφι, που ιδρύθηκε το 1774 γι αν προασπίσει τα συμφέροντα των αγροτών της κοινότητας που περισσότεροι ήταν ζευγάδες, υπήρξε το πρώτο σωματείο στην Αγία Παρασκευή. Όπως αναφέρει η λαϊκή παράδοση, το πανηγύρι τιμά τον Άγιο που στα δύσκολα χρόνια της Τουρκοκρατίας έσωσε έναν Αγιοπαρασκευώτη ζευγά, τον Μαλομύτη, που είχε χάσει το ταυρί του στη περιοχή του ξωκλησιού του Αγίου, από τα χέρια του τούρκου λήσταρχου της περιοχής.
Το πανηγύρι καθιερώθηκε να γίνεται χωρίς διακοπή από το Ισνάφι και τα έσοδα του να διατίθενται για το κοινό όφελος των κατοίκων.

Μαζί με τη προσφορά θυσίας του ταύρου (κουρμπάνι) και την λειτουργία στο ξωκλήσι του Αγίου Χαραλάμπους διεξάγονται ιππικοί αγώνες, και μοιράζεται το κεσκέτσι, το κρέας του ταύρου που βράζει με κρεμμύδια και στάρι σε μεγάλα καζάνι κατά τη διάρκεια της νύχτας, έξω απ’ το ξωκλήσι.

Στις πολυήμερες εκδηλώσεις που γίνονται από Παρασκευή έως και Δευτέρα, στα μέσα Ιουνίου συνήθως, σημαντική θέση κατέχουν οι χοροί και τα τραγούδια καθώς και οι λαϊκές κομπανίες που παίζουν Λεσβιακούς Αγιοπαρασκευώτικους και Μικρασιατικούς σκοπούς.

Το πανηγύρι του Ταύρου που συμπίπτει χρονικά με το μέστωμα της Άνοιξης και την προετοιμασία των αγροτικών εργασιών του θερισμού είναι από τα πιο ενδιαφέροντα τεκμήρια επιβίωσης παγανιστικών λατρευτικών εθίμων και του συνδυασμού τους με τις χριστιανικές λαϊκές παραδόσεις.
Το πανηγύρι του Ταύρου είναι στενά συνυφασμένο με την ζωή και την ιστορία των κατοίκων της Αγίας Παρασκευής.
Αποτελεί το σημαντικότερο κοινωνικό γεγονός του χωριού και είναι αφορμή συνάντησης και επιστροφής στην πατρίδα των απανταχού Αγιοπαρασκευωτών.

Η ΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΣΤΟ F/B

ΑΡΗΣ ΒΕΛΟΥΧΙΩΤΗΣ


Ποιος είναι λοιπόν πατριώτης; Αυτοί ή εμείς;
Το κεφάλαιο δεν έχει πατρίδα και τρέχει να βρει κέρδη σ' όποια χώρα υπάρχουνε τέτοια. Γι' αυτό δε νοιάζεται κι ούτε συγκινείται με την ύπαρξη των συνόρων και του κράτους.

Ενώ εμείς, το μόνο πού διαθέτουμε, είναι οι καλύβες μας και τα πεζούλια μας. Αυτά αντίθετα από το κεφάλαιο που τρέχει, οπού βρει κέρδη, δε μπορούν να κινηθούν και παραμένουν μέσα στη χώρα που κατοικούμε.

Ποιος, λοιπόν, μπορεί να ενδιαφερθεί καλύτερα για την πατρίδα του; Αυτοί που ξεπορτίζουν τα κεφάλαιατους από τη χώρα μας ή εμείς που παραμένουμε με τα πεζούλια μας εδώ; ...

...Αυτοί που πούλησαν τις γυναίκες και τις αδελφές στον κατακτητή, για να κάνουν τα νταραβέρια μαζί του, και μας σκλάβωσαν διπλά, αυτοί πάνε τώρα να μας πείσουν ότι είναι οι κέρβεροι της τιμής και της ηθικής! Μ' αυτά τα μέσα προσπαθούν να εξαπατήσουν το λαό για να συνεχίσουν το ξεζούμισμα και την εκμετάλλευσή του. Και πολλές φορές το καταφέρνουν αυτό και μας πείθουν μάλιστα ότι έτσι είναι όπως τα λένε»...

-Από τον ιστορικό λόγο του Αρη Βελουχιώτη στην Λαμία

ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ

ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΠΡΟΣΦΑΤΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Α.Ο ΔΙΑΓΟΡΑΣ

Α.Ο ΔΙΑΓΟΡΑΣ

ΤΑ ΒΙΝΤΕΟ ΜΟΥ