Σε εξαθλίωση οι αγρότες και κτηνοτρόφοι του νησιού μας

Δευτέρα 7 Φεβρουαρίου 2011 ·


Τις επόμενες μέρες θα προσπαθήσω να κάνω μια ανάρτηση όπου με στοιχεία και αριθμούς θα στοιχειοθετώ γιατί όλα αυτά τα χρόνια η πολιτική της Κοινωνικής Αγροτικής Πολιτικής (ΚΑΠ) που εφαρμόζουν με «θρησκευτική» ευλάβεια οι κυβερνήσεις της Ν.Δ και του ΠΑΣΟΚ, οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια στο ξεκλήρισμα αγροτών και κτηνοτρόφων.

Οι μικρομεσαίοι αγρότες όμως δεν μένουν με σταυρωμένα τα χέρια. Οι ξωμάχοι της γης κινητοποιούνται και όπως διαβάζουμε σε ρεπορτάζ καθημερινής εφημερίδας:


«Με συνεχή μπλόκα με κλούβες προσπαθεί η Αστυνομία να εμποδίσει αγρότες - μέλη των Αδέσμευτων Αγροτικών Συλλόγων, να φτάσουν στο μεθοριακό σταθμό του Προμαχώνα Σερρών, στα σύνορα με τη Βουλγαρία και να τον καταλάβουν.
Οι αγρότες κατάφεραν να διασπάσουν δύο μπλόκα της αστυνομίας, το ένα στα Λουτρά Σιδηροκάστρου, όπου βρήκαν παρακαμπτήριους και το άλλο στη διασταύρωση Μελενικιτσίου -Παλαιοκάστρου, όπου πέρασαν μετά από αψιμαχίες με τους αστυνομικούς. Οι αστυνομικές δυνάμεις στη συνέχεια κινήθηκαν προς η διασταύρωση για το Πετρίτσι ελπίζοντας ότι εκεί θα σταματήσει τους αγρότες.
Υπενθυμίζεται ότι τον Προμαχώνα έχουν καταλάβει από το πρωί οι εργαζόμενοι στα εργοστάσια της Ενωμένης Κλωστοϋφαντουργίας.

Σε εξέλιξη οι κινητοποιήσεις

Οι αγρότες της Μακεδονίας πραγματοποιούν προσυγκέντρωση στην είσοδο των Γιαννιτσών, στον Πλατανότοπο. Ηδη είναι σε εξέλιξη σύσκεψη, για να αποφασίσουν εάν θα προχωρήσουν ή όχι σε κινητοποιήσεις. Οι αγρότες του νομού Λάρισας έχουν συγκεντρωθεί στον κόμβο της Γυρτώνης, και δεν αποκλείεται να κατευθυνθούν με τα τρακτέρ τους προς τα διόδια Μακρυχωρίου και να σηκώσουν τις μπάρες.
Στην Τρίπολη οι αγρότες της ΠΑΣΥ (ΚΚΕ) πραγματοποίησαν συλλαλητήριο έξω από το κτίριο της Περιφέρειας όπου μιλούσε ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Κ. Σκανδαλίδης για τα τοπικά προϊόντα».

Δυστυχώς ανάλογες κινητοποιήσεις σε δυναμικότητα δεν έχουμε στο νησί μας –οι λόγοι είναι πολλοί και δεν είναι του παρόντος να αναφέρουμε- αν και το βιοτικό επίπεδο των αγροτών και κτηνοτρόφων του νησιού μας έχει κατρακυλήσει σε πρωτόγνωρα επίπεδα, φτάνοντας στο σημείο πλατειές αγροτικές και κτηνοτροφικές μάζες του νησιού μας, να αντιμετωπίζουν τον εφιάλτη της εξαθλίωσης.

Η ΩΡΑ ΕΙΝΑΙ

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου


ΤΟ ΧΩΡΙΟ ΜΟΥ

Η Αγία Παρασκευή βρίσκεται στο κέντρο περίπου της Λέσβου, έχοντας το πλεονέκτημα ενός ικανοποιητικού οδικού δικτύου. Αυτό απαρτίζεται κατά κύριο λόγο από τρεις δρόμους. Ο ένας από αυτούς, ο κύριος, είναι παρακλάδι της Εθνικής Οδού Μυτιλήνης-Σιγρίου. Ο δεύτερος είναι παρακλάδι του δρόμου Καλλονής-Πέτρας, και ο τρίτος του δρόμου Μυτιλήνης-Μανταμάδου. Απέχει τέσσερα χιλιόμετρα από την πλησιέστερη ακτή, τον Κόλπο Καλλονής.

Το χωριό είναι χτισμένο σε λεκανοπέδιο, που περιβάλλεται από χαμηλά βουνά φυτεμένα με ελιές, και μικρούς γυμνούς λόφους. Το σύνολο σχεδόν του οικισμού αποτελείται από αγροτικά και αστικά σπίτια χτισμένα με την παραδοσιακή αρχιτεκτονική της Λέσβου. Ανάμεσά τους ξεχωρίζει το κτήριο των Εκπαιδευτηρίων, το Δημαρχείο και η Εκκλησία. Στην είσοδο του χωριού υπάρχουν παλιά βιομηχανικά κτήρια, κυρίως ελαιοτριβεία. Ένα από αυτά έχει αναπαλαιωθεί και στεγάζει πρότυπο βιομηχανικό μουσείο, το Μουσείο της Ελιάς.

ΤΟ ΠΑΝΗΓΥΡΙ ΜΑΣ

Το πανηγύρι του Ταύρου

Το πανηγύρι του Ταύρου είναι το σημαντικότερο λαϊκό δρώμενο της κοινότητας Αγίας Παρασκευής Λέσβου και συνδυάζει ποικιλία εκδηλώσεων που διαπλέκονται γύρω από το τελετουργικό της ταυροθυσίας. Το πανάρχαιο αυτό έθιμο αναβίωσε στις αρχές του περασμένου αιώνα και καθιερώθηκε σαν ευλαβική προσφορά μνήμης στον Άγιο Χαράλαμπο, τον προστάτη του Ισναφιού (συντεχνία) των Ζευγάδων.

Το Ισνάφι, που ιδρύθηκε το 1774 γι αν προασπίσει τα συμφέροντα των αγροτών της κοινότητας που περισσότεροι ήταν ζευγάδες, υπήρξε το πρώτο σωματείο στην Αγία Παρασκευή. Όπως αναφέρει η λαϊκή παράδοση, το πανηγύρι τιμά τον Άγιο που στα δύσκολα χρόνια της Τουρκοκρατίας έσωσε έναν Αγιοπαρασκευώτη ζευγά, τον Μαλομύτη, που είχε χάσει το ταυρί του στη περιοχή του ξωκλησιού του Αγίου, από τα χέρια του τούρκου λήσταρχου της περιοχής.
Το πανηγύρι καθιερώθηκε να γίνεται χωρίς διακοπή από το Ισνάφι και τα έσοδα του να διατίθενται για το κοινό όφελος των κατοίκων.

Μαζί με τη προσφορά θυσίας του ταύρου (κουρμπάνι) και την λειτουργία στο ξωκλήσι του Αγίου Χαραλάμπους διεξάγονται ιππικοί αγώνες, και μοιράζεται το κεσκέτσι, το κρέας του ταύρου που βράζει με κρεμμύδια και στάρι σε μεγάλα καζάνι κατά τη διάρκεια της νύχτας, έξω απ’ το ξωκλήσι.

Στις πολυήμερες εκδηλώσεις που γίνονται από Παρασκευή έως και Δευτέρα, στα μέσα Ιουνίου συνήθως, σημαντική θέση κατέχουν οι χοροί και τα τραγούδια καθώς και οι λαϊκές κομπανίες που παίζουν Λεσβιακούς Αγιοπαρασκευώτικους και Μικρασιατικούς σκοπούς.

Το πανηγύρι του Ταύρου που συμπίπτει χρονικά με το μέστωμα της Άνοιξης και την προετοιμασία των αγροτικών εργασιών του θερισμού είναι από τα πιο ενδιαφέροντα τεκμήρια επιβίωσης παγανιστικών λατρευτικών εθίμων και του συνδυασμού τους με τις χριστιανικές λαϊκές παραδόσεις.
Το πανηγύρι του Ταύρου είναι στενά συνυφασμένο με την ζωή και την ιστορία των κατοίκων της Αγίας Παρασκευής.
Αποτελεί το σημαντικότερο κοινωνικό γεγονός του χωριού και είναι αφορμή συνάντησης και επιστροφής στην πατρίδα των απανταχού Αγιοπαρασκευωτών.

Η ΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΣΤΟ F/B

ΑΡΗΣ ΒΕΛΟΥΧΙΩΤΗΣ


Ποιος είναι λοιπόν πατριώτης; Αυτοί ή εμείς;
Το κεφάλαιο δεν έχει πατρίδα και τρέχει να βρει κέρδη σ' όποια χώρα υπάρχουνε τέτοια. Γι' αυτό δε νοιάζεται κι ούτε συγκινείται με την ύπαρξη των συνόρων και του κράτους.

Ενώ εμείς, το μόνο πού διαθέτουμε, είναι οι καλύβες μας και τα πεζούλια μας. Αυτά αντίθετα από το κεφάλαιο που τρέχει, οπού βρει κέρδη, δε μπορούν να κινηθούν και παραμένουν μέσα στη χώρα που κατοικούμε.

Ποιος, λοιπόν, μπορεί να ενδιαφερθεί καλύτερα για την πατρίδα του; Αυτοί που ξεπορτίζουν τα κεφάλαιατους από τη χώρα μας ή εμείς που παραμένουμε με τα πεζούλια μας εδώ; ...

...Αυτοί που πούλησαν τις γυναίκες και τις αδελφές στον κατακτητή, για να κάνουν τα νταραβέρια μαζί του, και μας σκλάβωσαν διπλά, αυτοί πάνε τώρα να μας πείσουν ότι είναι οι κέρβεροι της τιμής και της ηθικής! Μ' αυτά τα μέσα προσπαθούν να εξαπατήσουν το λαό για να συνεχίσουν το ξεζούμισμα και την εκμετάλλευσή του. Και πολλές φορές το καταφέρνουν αυτό και μας πείθουν μάλιστα ότι έτσι είναι όπως τα λένε»...

-Από τον ιστορικό λόγο του Αρη Βελουχιώτη στην Λαμία

ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ

ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΠΡΟΣΦΑΤΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Α.Ο ΔΙΑΓΟΡΑΣ

Α.Ο ΔΙΑΓΟΡΑΣ

ΤΑ ΒΙΝΤΕΟ ΜΟΥ