Κυβέρνηση και Αγροτική Τράπεζα στραγγαλίζουν την φτωχομεσαία αγροτιά

Δευτέρα, 14 Φεβρουαρίου 2011 ·

Σε ολική καταστροφή οδηγεί η κυβέρνηση τους φτωχομεσαίους αγρότες. Το εμπόριο των αγροτικών προϊόντων έχει παραδοθεί σε μια χούφτα ολιγοπώλια που ρίχνουν όλο και πιο χαμηλά τις τιμές παραγωγού την ίδια ώρα οι τιμές καταναλωτής σε όλα τα βασικά καταναλωτικά αγαθά είτε αυξάνονται λόγω του ΦΠΑ είτε μένουν αμετάβλητες. Η «επιτυχημένη» εφαρμογή της ΚΑΠ έφερε νέα υπερκέρδη για τους εμπόρους και τις πολυεθνικές και μεγαλύτερη φτώχια για τους αγρότες.

Η κυβέρνηση δεν έχει κρατήσει για τον εαυτό της το ρόλο του Πόντιου Πιλάτου αλλά το ρόλο του δήμιου που περνάει τι θηλιά στο λαιμό των φτωχομεσαίων αγροτών. Η κρατική, ως αυτή την ώρα, Αγροτική Τράπεζα έχει κόψει κάθε χρηματοδότηση στους συνεταιρισμούς με αποτέλεσμα να έχει σταματήσει ο παρεμβατικός ρόλος των συνεταιρισμών στη συγκέντρωση των προϊόντων. Σε όποιους συνεταιρισμούς δεν έχει κόψει την χρηματοδότηση, έχει επιβάλει τοκογλυφικά επιτόκια που φθάνουν το 10,5%

Σε μια σειρά βασικά αγροτικά προϊόντα οι τιμές παραγωγού καταγράφουν ραγδαία πτώση. Έτσι η τιμή του έξτρα παρθένου ελαιολάδου 0,3 βαθμών έχει πέσει στα 2,00 ευρώ το κιλό και η τιμή του άσσου στα 1,85 ευρώ το κιλό. Η τιμή παραγωγού στο αρνίσιο κρέας έχει πέσει κάτω από τα 4,00 ευρώ το κιλό στη Λέσβο. Η καθαρή τιμή παραγωγού του πρόβειου γάλακτος διαμορφώθηκε στα 0,88 ευρώ το κιλό και η καθαρή τιμή του κατσικίσιου γάλακτος διαμορφώθηκε στα 0,47 ευρώ το κιλό.

Η έλλειψη χρηματοδότησης από την Αγροτική Τράπεζα είναι η βασική αιτία που η ΕΑΣ Λέσβου δεν μπορεί να συγκεντρώσει τα λάδια των συνεταιρισμένων παραγωγών.

Η ΕΑΣ Λήμνου δεν έχει πληρώσει στους απελοκαλλιεργητές του νησιού τα σταφύλια του 2010 και ένα μέρος από τα σταφύλια του 2009.

Οι τιμές των ζωοτροφών έχουν τιναχθεί, καθώς οι αυξήσεις κυμαίνονται από το 30% ως το 50%, επειδή οι καταρρέουσες συνεταιριστικές οργανώσεις της Θεσσαλίας και της Βόρειας Ελλάδας δεν μπορούν να συγκεντρώσουν την παραγωγή. Ιδιώτες έμποροι έχουν πάρει στα χέρια τους το εμπόριο των ζωοτροφών και ανεβάζουν συνεχώς τις τιμές.

Τελικό αποτέλεσμα της εγκληματικής πολιτικής του ΠΑΣΟΚ θα είναι η καταστροφή της φτωχομεσαίας αγροτιάς, η μείωση της αγροτικής παραγωγής και η εκτίναξη των τιμών των τροφίμων στα ύψη. Κι όλα αυτά γιατί η κυβέρνηση Παπανδρέου δείχνει να παραδώσει την Αγροτική Τράπεζα, την αγροτική γη και την αγροτική παραγωγή της χώρας σε κινέζικα κεφάλαια.

Την ίδια στιγμή οι συνεταιριστές και οι αγροτοσυνδικαλιστές του ΠΑΣΟΚ και της Ν.Δ. στη Λέσβο και την Λήμνο δεν τολμάνε να αρθρώσουν ούτε μια λέξη κατά την κυβέρνησης και της ΚΑΠ. Σκύβουν το κεφάλι μήπως και πάρουν για άλλη μια χρονιά στα χέρια τους τη διαχείριση του ΟΣΔΕ. Ξανασκύβουν το κεφάλι στον κ. Σκανδαλίδη πιστεύοντας πως έτσι θα καταφέρουν να διατηρήσουν τις καρέκλες τους. Τέτοια ηγεσία δεν αξίζει στον αγροτικό κόσμο των νησιών μας. Πρέπει να σαρωθεί άμεσα από ένα μαζικό μαχητικό αγροτικό κίνημα που θα έχει στο κέντρο της προσοχής του τον αγρότη- παραγωγό και τις κοινωνικές ανάγκες.


Η ΩΡΑ ΕΙΝΑΙ

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

ΤΟ ΧΩΡΙΟ ΜΟΥ

Η Αγία Παρασκευή βρίσκεται στο κέντρο περίπου της Λέσβου, έχοντας το πλεονέκτημα ενός ικανοποιητικού οδικού δικτύου. Αυτό απαρτίζεται κατά κύριο λόγο από τρεις δρόμους. Ο ένας από αυτούς, ο κύριος, είναι παρακλάδι της Εθνικής Οδού Μυτιλήνης-Σιγρίου. Ο δεύτερος είναι παρακλάδι του δρόμου Καλλονής-Πέτρας, και ο τρίτος του δρόμου Μυτιλήνης-Μανταμάδου. Απέχει τέσσερα χιλιόμετρα από την πλησιέστερη ακτή, τον Κόλπο Καλλονής.

Το χωριό είναι χτισμένο σε λεκανοπέδιο, που περιβάλλεται από χαμηλά βουνά φυτεμένα με ελιές, και μικρούς γυμνούς λόφους. Το σύνολο σχεδόν του οικισμού αποτελείται από αγροτικά και αστικά σπίτια χτισμένα με την παραδοσιακή αρχιτεκτονική της Λέσβου. Ανάμεσά τους ξεχωρίζει το κτήριο των Εκπαιδευτηρίων, το Δημαρχείο και η Εκκλησία. Στην είσοδο του χωριού υπάρχουν παλιά βιομηχανικά κτήρια, κυρίως ελαιοτριβεία. Ένα από αυτά έχει αναπαλαιωθεί και στεγάζει πρότυπο βιομηχανικό μουσείο, το Μουσείο της Ελιάς.

ΤΟ ΠΑΝΗΓΥΡΙ ΜΑΣ

Το πανηγύρι του Ταύρου

Το πανηγύρι του Ταύρου είναι το σημαντικότερο λαϊκό δρώμενο της κοινότητας Αγίας Παρασκευής Λέσβου και συνδυάζει ποικιλία εκδηλώσεων που διαπλέκονται γύρω από το τελετουργικό της ταυροθυσίας. Το πανάρχαιο αυτό έθιμο αναβίωσε στις αρχές του περασμένου αιώνα και καθιερώθηκε σαν ευλαβική προσφορά μνήμης στον Άγιο Χαράλαμπο, τον προστάτη του Ισναφιού (συντεχνία) των Ζευγάδων.

Το Ισνάφι, που ιδρύθηκε το 1774 γι αν προασπίσει τα συμφέροντα των αγροτών της κοινότητας που περισσότεροι ήταν ζευγάδες, υπήρξε το πρώτο σωματείο στην Αγία Παρασκευή. Όπως αναφέρει η λαϊκή παράδοση, το πανηγύρι τιμά τον Άγιο που στα δύσκολα χρόνια της Τουρκοκρατίας έσωσε έναν Αγιοπαρασκευώτη ζευγά, τον Μαλομύτη, που είχε χάσει το ταυρί του στη περιοχή του ξωκλησιού του Αγίου, από τα χέρια του τούρκου λήσταρχου της περιοχής.
Το πανηγύρι καθιερώθηκε να γίνεται χωρίς διακοπή από το Ισνάφι και τα έσοδα του να διατίθενται για το κοινό όφελος των κατοίκων.

Μαζί με τη προσφορά θυσίας του ταύρου (κουρμπάνι) και την λειτουργία στο ξωκλήσι του Αγίου Χαραλάμπους διεξάγονται ιππικοί αγώνες, και μοιράζεται το κεσκέτσι, το κρέας του ταύρου που βράζει με κρεμμύδια και στάρι σε μεγάλα καζάνι κατά τη διάρκεια της νύχτας, έξω απ’ το ξωκλήσι.

Στις πολυήμερες εκδηλώσεις που γίνονται από Παρασκευή έως και Δευτέρα, στα μέσα Ιουνίου συνήθως, σημαντική θέση κατέχουν οι χοροί και τα τραγούδια καθώς και οι λαϊκές κομπανίες που παίζουν Λεσβιακούς Αγιοπαρασκευώτικους και Μικρασιατικούς σκοπούς.

Το πανηγύρι του Ταύρου που συμπίπτει χρονικά με το μέστωμα της Άνοιξης και την προετοιμασία των αγροτικών εργασιών του θερισμού είναι από τα πιο ενδιαφέροντα τεκμήρια επιβίωσης παγανιστικών λατρευτικών εθίμων και του συνδυασμού τους με τις χριστιανικές λαϊκές παραδόσεις.
Το πανηγύρι του Ταύρου είναι στενά συνυφασμένο με την ζωή και την ιστορία των κατοίκων της Αγίας Παρασκευής.
Αποτελεί το σημαντικότερο κοινωνικό γεγονός του χωριού και είναι αφορμή συνάντησης και επιστροφής στην πατρίδα των απανταχού Αγιοπαρασκευωτών.

Η ΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΣΤΟ F/B

ΑΡΗΣ ΒΕΛΟΥΧΙΩΤΗΣ

Ποιος είναι λοιπόν πατριώτης; Αυτοί ή εμείς;
Το κεφάλαιο δεν έχει πατρίδα και τρέχει να βρει κέρδη σ' όποια χώρα υπάρχουνε τέτοια. Γι' αυτό δε νοιάζεται κι ούτε συγκινείται με την ύπαρξη των συνόρων και του κράτους.

Ενώ εμείς, το μόνο πού διαθέτουμε, είναι οι καλύβες μας και τα πεζούλια μας. Αυτά αντίθετα από το κεφάλαιο που τρέχει, οπού βρει κέρδη, δε μπορούν να κινηθούν και παραμένουν μέσα στη χώρα που κατοικούμε.

Ποιος, λοιπόν, μπορεί να ενδιαφερθεί καλύτερα για την πατρίδα του; Αυτοί που ξεπορτίζουν τα κεφάλαιατους από τη χώρα μας ή εμείς που παραμένουμε με τα πεζούλια μας εδώ; ...

...Αυτοί που πούλησαν τις γυναίκες και τις αδελφές στον κατακτητή, για να κάνουν τα νταραβέρια μαζί του, και μας σκλάβωσαν διπλά, αυτοί πάνε τώρα να μας πείσουν ότι είναι οι κέρβεροι της τιμής και της ηθικής! Μ' αυτά τα μέσα προσπαθούν να εξαπατήσουν το λαό για να συνεχίσουν το ξεζούμισμα και την εκμετάλλευσή του. Και πολλές φορές το καταφέρνουν αυτό και μας πείθουν μάλιστα ότι έτσι είναι όπως τα λένε»...

-Από τον ιστορικό λόγο του Αρη Βελουχιώτη στην Λαμία

ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ

ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΠΡΟΣΦΑΤΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Α.Ο ΔΙΑΓΟΡΑΣ

Α.Ο ΔΙΑΓΟΡΑΣ

ΤΑ ΒΙΝΤΕΟ ΜΟΥ