Από την Τυνησία στην Αίγυπτο και ... ακολουθεί συνέχεια

Τετάρτη 2 Φεβρουαρίου 2011 ·


Να ξεφύγουμε λίγο από τον μικρόκοσμο μας και να δούμε όσα διαδραματίζονται στην Αίγυπτο αυτές τις μέρες. Το καθεστώς Μπουμπάρακ στην Αίγυπτο αιμορραγεί και παίζει το τελευταίο του χαρτί για να κρατηθεί στην εξουσία επιστρατεύοντας τους κατασταλτικούς μηχανισμούς ενάντια στους διαδηλωτές.

Αυτό που είναι εντυπωσιακό και δεν έχει προβληθεί στην συγκεκριμένη περίπτωση είναι ότι τα περισσότερα και «εγκυρότερα» δυτικά μέσα ενημέρωσης εμφανίζονται έκπληκτα για την εξέλιξη που έχει προκύψει. Θεωρούσαν ότι οι Άραβες, λόγω της ιδιαίτερης κουλτούρας τους και της θρησκείας τους, που έχει εθίσει λαούς σε χρόνια ανέχεια και στέρηση, δεν επρόκειτο ποτέ να ξεσηκωθούν και να απαιτήσουν περισσότερα. Είχαν την αίσθηση ότι η πίστη στο «κισμέτ» που λένε και οι μουσουλμάνοι δεν θα τους έκανε ποτέ να ξεσηκωθούν.
Τώρα, όμως ανακαλύπτουν ότι όλα αυτά ήταν μια βολική αυταπάτη, γ' αυτό και τους δυτικούς ηγέτες τους έχει κόψει... κρύος ιδρώτας (είναι και πολλά τα συμφέροντα στη Μέση Ανατολή).
Η λαϊκή εξέγερση σ’ αυτή την χώρα –που έχει στοιχήσει δεκάδες νεκρούς μέχρι τώρα- εξακολουθεί να παίρνει διαστάσεις και κατασταλτικοί μηχανισμοί όπως και οι μεθοδεύσεις του Χόσνι Μουμπάρακ δεν μπορούν να την ανακόψουν.

Και αυτή η εξέγερση δεν είναι κάτι που αφορά μόνο τον Αιγυπτιακό λαό που μετά από δεκαετίες πίστεψε στην δύναμη του αμφισβητώντας την παντοδυναμία του σιδερόφραχτου καθεστώτος που κυβερνούσε δυναστεύοντας τον λαό λειτουργώντας σαν πιστό πιόνι μιας ντόπιας κλίκας προνομιούχων και των Αμερικανών προστατών του. Αυτό που ξεκίνησε στην Τυνησία επέδρασε σαν παλιρροιακό κύμα σε όλο τον αραβικό κόσμο.
Ας μην ξεχνάμε ότι μιλάμε για χώρες του απόλυτου πλούτου και της απόλυτης φτώχειας. Και βέβαια, ο απόλυτος πλούτος είναι για τους ολίγους και εκλεκτούς και η απόλυτη φτώχεια για τους πολλούς και ταλαιπωρημένους.

Τώρα φαίνεται ότι η κατάσταση και σ’ αυτή την πλευρά του πλανήτη αλλάζει οριστικά. Είναι πολύ πρόωρο να μιλήσουμε τι μορφή θα πάρουν αυτές οι αλλαγές αλλά το βασικό είναι ότι για πρώτη φορά αυτοί οι λαοί πίστεψαν στην δύναμη τους αμφισβητώντας την παντοδυναμία των σιδερόφρακτων διδακτορικών καθεστώτων.

Η ΩΡΑ ΕΙΝΑΙ

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου


ΤΟ ΧΩΡΙΟ ΜΟΥ

Η Αγία Παρασκευή βρίσκεται στο κέντρο περίπου της Λέσβου, έχοντας το πλεονέκτημα ενός ικανοποιητικού οδικού δικτύου. Αυτό απαρτίζεται κατά κύριο λόγο από τρεις δρόμους. Ο ένας από αυτούς, ο κύριος, είναι παρακλάδι της Εθνικής Οδού Μυτιλήνης-Σιγρίου. Ο δεύτερος είναι παρακλάδι του δρόμου Καλλονής-Πέτρας, και ο τρίτος του δρόμου Μυτιλήνης-Μανταμάδου. Απέχει τέσσερα χιλιόμετρα από την πλησιέστερη ακτή, τον Κόλπο Καλλονής.

Το χωριό είναι χτισμένο σε λεκανοπέδιο, που περιβάλλεται από χαμηλά βουνά φυτεμένα με ελιές, και μικρούς γυμνούς λόφους. Το σύνολο σχεδόν του οικισμού αποτελείται από αγροτικά και αστικά σπίτια χτισμένα με την παραδοσιακή αρχιτεκτονική της Λέσβου. Ανάμεσά τους ξεχωρίζει το κτήριο των Εκπαιδευτηρίων, το Δημαρχείο και η Εκκλησία. Στην είσοδο του χωριού υπάρχουν παλιά βιομηχανικά κτήρια, κυρίως ελαιοτριβεία. Ένα από αυτά έχει αναπαλαιωθεί και στεγάζει πρότυπο βιομηχανικό μουσείο, το Μουσείο της Ελιάς.

ΤΟ ΠΑΝΗΓΥΡΙ ΜΑΣ

Το πανηγύρι του Ταύρου

Το πανηγύρι του Ταύρου είναι το σημαντικότερο λαϊκό δρώμενο της κοινότητας Αγίας Παρασκευής Λέσβου και συνδυάζει ποικιλία εκδηλώσεων που διαπλέκονται γύρω από το τελετουργικό της ταυροθυσίας. Το πανάρχαιο αυτό έθιμο αναβίωσε στις αρχές του περασμένου αιώνα και καθιερώθηκε σαν ευλαβική προσφορά μνήμης στον Άγιο Χαράλαμπο, τον προστάτη του Ισναφιού (συντεχνία) των Ζευγάδων.

Το Ισνάφι, που ιδρύθηκε το 1774 γι αν προασπίσει τα συμφέροντα των αγροτών της κοινότητας που περισσότεροι ήταν ζευγάδες, υπήρξε το πρώτο σωματείο στην Αγία Παρασκευή. Όπως αναφέρει η λαϊκή παράδοση, το πανηγύρι τιμά τον Άγιο που στα δύσκολα χρόνια της Τουρκοκρατίας έσωσε έναν Αγιοπαρασκευώτη ζευγά, τον Μαλομύτη, που είχε χάσει το ταυρί του στη περιοχή του ξωκλησιού του Αγίου, από τα χέρια του τούρκου λήσταρχου της περιοχής.
Το πανηγύρι καθιερώθηκε να γίνεται χωρίς διακοπή από το Ισνάφι και τα έσοδα του να διατίθενται για το κοινό όφελος των κατοίκων.

Μαζί με τη προσφορά θυσίας του ταύρου (κουρμπάνι) και την λειτουργία στο ξωκλήσι του Αγίου Χαραλάμπους διεξάγονται ιππικοί αγώνες, και μοιράζεται το κεσκέτσι, το κρέας του ταύρου που βράζει με κρεμμύδια και στάρι σε μεγάλα καζάνι κατά τη διάρκεια της νύχτας, έξω απ’ το ξωκλήσι.

Στις πολυήμερες εκδηλώσεις που γίνονται από Παρασκευή έως και Δευτέρα, στα μέσα Ιουνίου συνήθως, σημαντική θέση κατέχουν οι χοροί και τα τραγούδια καθώς και οι λαϊκές κομπανίες που παίζουν Λεσβιακούς Αγιοπαρασκευώτικους και Μικρασιατικούς σκοπούς.

Το πανηγύρι του Ταύρου που συμπίπτει χρονικά με το μέστωμα της Άνοιξης και την προετοιμασία των αγροτικών εργασιών του θερισμού είναι από τα πιο ενδιαφέροντα τεκμήρια επιβίωσης παγανιστικών λατρευτικών εθίμων και του συνδυασμού τους με τις χριστιανικές λαϊκές παραδόσεις.
Το πανηγύρι του Ταύρου είναι στενά συνυφασμένο με την ζωή και την ιστορία των κατοίκων της Αγίας Παρασκευής.
Αποτελεί το σημαντικότερο κοινωνικό γεγονός του χωριού και είναι αφορμή συνάντησης και επιστροφής στην πατρίδα των απανταχού Αγιοπαρασκευωτών.

Η ΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΣΤΟ F/B

ΑΡΗΣ ΒΕΛΟΥΧΙΩΤΗΣ


Ποιος είναι λοιπόν πατριώτης; Αυτοί ή εμείς;
Το κεφάλαιο δεν έχει πατρίδα και τρέχει να βρει κέρδη σ' όποια χώρα υπάρχουνε τέτοια. Γι' αυτό δε νοιάζεται κι ούτε συγκινείται με την ύπαρξη των συνόρων και του κράτους.

Ενώ εμείς, το μόνο πού διαθέτουμε, είναι οι καλύβες μας και τα πεζούλια μας. Αυτά αντίθετα από το κεφάλαιο που τρέχει, οπού βρει κέρδη, δε μπορούν να κινηθούν και παραμένουν μέσα στη χώρα που κατοικούμε.

Ποιος, λοιπόν, μπορεί να ενδιαφερθεί καλύτερα για την πατρίδα του; Αυτοί που ξεπορτίζουν τα κεφάλαιατους από τη χώρα μας ή εμείς που παραμένουμε με τα πεζούλια μας εδώ; ...

...Αυτοί που πούλησαν τις γυναίκες και τις αδελφές στον κατακτητή, για να κάνουν τα νταραβέρια μαζί του, και μας σκλάβωσαν διπλά, αυτοί πάνε τώρα να μας πείσουν ότι είναι οι κέρβεροι της τιμής και της ηθικής! Μ' αυτά τα μέσα προσπαθούν να εξαπατήσουν το λαό για να συνεχίσουν το ξεζούμισμα και την εκμετάλλευσή του. Και πολλές φορές το καταφέρνουν αυτό και μας πείθουν μάλιστα ότι έτσι είναι όπως τα λένε»...

-Από τον ιστορικό λόγο του Αρη Βελουχιώτη στην Λαμία

ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ

ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΠΡΟΣΦΑΤΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Α.Ο ΔΙΑΓΟΡΑΣ

Α.Ο ΔΙΑΓΟΡΑΣ

ΤΑ ΒΙΝΤΕΟ ΜΟΥ