Ενα βίντεο και δυο λόγια για την πρώτη τηλεοπτική εκπομπή του Λάκη Λαζόπουλου

Τρίτη 1 Φεβρουαρίου 2011 ·


Ξανάρχισε τις τηλεοπτικές εμφανίσεις του ο Λάκης Λαζόπουλος και παραθέτω ένα βιντεάκι από την πρώτη του εκπομπή. Σε γενικές γραμμές αυτά που λέει είναι σωστά, και κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει το ταλέντο αυτού του καλλιτέχνη. Και στο παρελθόν τον έχουμε ακούσει να χαρακτηρίζει «λαδιάρηδες» όλους τους εθνοπατέρες, να έχει πάρει σωστή θέση στα γεγονότα του Δεκέμβρη, να ρίχνει τις μπηχτές του σε μπάτσους και μηχανισμούς καταστολής.

Δεν μπορεί όμως να μην επισημάνω κάποια πράγματα που πιθανόν οι περισσότεροι να μην τα εντοπίζουν και απορούν πώς γίνεται από ένα καθεστηκυίο ΜΜΕ να ακούγονται εκφράσεις όπως αυτές που λέει ο Λαζόπουλος.

Να έχουμε αρχικά ένα δεδομένο. Ο Λαζόπουλος «πουλάει». Κάθε εμφάνιση του κάνει τα μηχανάκια της AGB πράγμα που σημαίνει πακτωλός διαφημιστικού χρήματος για το κανάλι της Κάντζας. Και όπως έλεγε και ο μπάρμα Μαρξ «οι καπιταλιστές θα μας πουλήσουν το σκοινί για να τους κρεμάσουμε».

Από την άλλη ο Λαζόπουλος αυτό που κάνει είναι να επικαλείται την θεσμολαγνεία σαν διέξοδο.
Δεν ξεφεύγει δηλαδή ούτε ελάχιστα από τις πολιτικές αναλύσεις που κάνουν όλοι οι αστοί πολιτικοί και δημοσιογράφοι, άσχετα αν αυτός χρησιμοποιεί πιο «πιασάρικο» ρηξικέλευθο λόγο.

Σύμφωνα λοιπόν με τον Λάκη δεν ευθύνεται ο καπιταλισμός, η πλουτοκρατία για όσα αντιμετωπίζει ο εργαζόμενος λαός, αλλά μόνο κάποιες μαριονέτες που συχνάζουν στο κυνοβούλιο.
Τις αλλάζουμε με «νέους ανθρώπους στην πολιτική» και εξαλείφονται όλα τα προβλήματά μας.
Διαλέξτε καλούς εθνονταβατζήδες δηλαδή, καθώς ψηφίζετε κάθε τέσσερα χρόνια.
Δεν θα συναντήσει δηλαδή κανείς τον Λαζόπουλο να αναφέρει ούτε μια φορά τις λέξεις: καπιταλισμός, εργατικό κίνημα, λαϊκοί αγώνες ….

Πολύ δύσκολα το σύστημα θα έβρισκε καλύτερο αμορτισέρ για να εκτονώνει την λαϊκή δυσαρέσκεια –έστω σε κάποιο βαθμό- απ’ τον "εθνικό μας διασκεδαστή", γ’ αυτό έχει και την «ασυδοσία» να λέει κάποια σωστά πράγματα.

3 σχόλια:

Aristera sti Mitilini είπε...
1 Φεβρουαρίου 2011 στις 2:52 μ.μ.  

Νομίζω ότι με λίγες λέξεις είπες όλη την ουσία...

Καλή συνέχεια

Ανώνυμος είπε...
2 Φεβρουαρίου 2011 στις 5:18 π.μ.  

Η πολιτική θέση των διανοούμενων την έχει διευκρινήσει ο Τρότσκυ.

Όταν το ταξικό θερμόμετρο ήταν υπό το μηδέν αυτά που έλεγε ο Λαζόπουλος ακουγόντουσαν ως ..ακροαριστερά - αναρχικά!

Τώρα που το θερμόμετρο της "ταξικής πάλης" ανέβηκε, αυτά που λέει ακούγονται ως πράγματα περασμένης εποχής. Επιχειρήματα που εστιάζονται μόνο στον ανθρωπισμό αλλά όχι στο ταξικό.
Ίσως γιατί έχει αλλάξει η εποχή. Είδα και μία μικρή "στροφούλα" για Sant Panteleimon. Στον οποίο, αφού οι τιμές των ακινήτων έπεσαν, θα γίνει αναβάθμιση στην πλατεία. Και άρα θα ανέβει η τιμή των ακινήτων. Όσοι πρόλαβαν να αγοράσουν πάμφτηνα(τράπεζες-μεσίτες) στις εκεί περιοχές, θα βγάλουν "χρυσό" με την "αναβάθμιση".

Η εποχή έχει αλλάξει. Πράγμα που το ΚΚΕ δεν έχει κατάλαβει ή κάνει πως δεν καταλαβαίνει. Και για αυτό τον λόγο δεν έχει ως πρώτη προτεραιότητα, την εργατική θέση επί του δημόσιου χρέους.
Το σύστημα πλέον θέλει υποταγή. Πράγμα που οι ΨαριανοΚουβέληδες κατάλαβαν έγκαιρα.
Επιπλέον το ίδιο το "δημοκρατικό" σύστημα "συμμαχεί" με τους ακροδεξιούς ως τελευταία του ελπίδα.

Σύντροφε εμείς τι κάνουμε; Αόριστα "Λαϊκή εξουσία" ή συγκεκριμμένο μεταβατικό πρόγραμμα;

Ανώνυμος είπε...
2 Φεβρουαρίου 2011 στις 5:30 π.μ.  

Πάντως στο video τα λέει καλά. Και πέρα από το αναμφισβήτητο ταλέντο του, την διασκέδαση που προσφέρει όταν σχολιάζει τις τηλε-σαχλαμάρες, τον παρακολουθώ ως "δείκτη" της μικρομεσσαίας αστικής τάξης με αριστερές ευαισθησίες

Ο προηγούμενος

Η ΩΡΑ ΕΙΝΑΙ

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου


ΤΟ ΧΩΡΙΟ ΜΟΥ

Η Αγία Παρασκευή βρίσκεται στο κέντρο περίπου της Λέσβου, έχοντας το πλεονέκτημα ενός ικανοποιητικού οδικού δικτύου. Αυτό απαρτίζεται κατά κύριο λόγο από τρεις δρόμους. Ο ένας από αυτούς, ο κύριος, είναι παρακλάδι της Εθνικής Οδού Μυτιλήνης-Σιγρίου. Ο δεύτερος είναι παρακλάδι του δρόμου Καλλονής-Πέτρας, και ο τρίτος του δρόμου Μυτιλήνης-Μανταμάδου. Απέχει τέσσερα χιλιόμετρα από την πλησιέστερη ακτή, τον Κόλπο Καλλονής.

Το χωριό είναι χτισμένο σε λεκανοπέδιο, που περιβάλλεται από χαμηλά βουνά φυτεμένα με ελιές, και μικρούς γυμνούς λόφους. Το σύνολο σχεδόν του οικισμού αποτελείται από αγροτικά και αστικά σπίτια χτισμένα με την παραδοσιακή αρχιτεκτονική της Λέσβου. Ανάμεσά τους ξεχωρίζει το κτήριο των Εκπαιδευτηρίων, το Δημαρχείο και η Εκκλησία. Στην είσοδο του χωριού υπάρχουν παλιά βιομηχανικά κτήρια, κυρίως ελαιοτριβεία. Ένα από αυτά έχει αναπαλαιωθεί και στεγάζει πρότυπο βιομηχανικό μουσείο, το Μουσείο της Ελιάς.

ΤΟ ΠΑΝΗΓΥΡΙ ΜΑΣ

Το πανηγύρι του Ταύρου

Το πανηγύρι του Ταύρου είναι το σημαντικότερο λαϊκό δρώμενο της κοινότητας Αγίας Παρασκευής Λέσβου και συνδυάζει ποικιλία εκδηλώσεων που διαπλέκονται γύρω από το τελετουργικό της ταυροθυσίας. Το πανάρχαιο αυτό έθιμο αναβίωσε στις αρχές του περασμένου αιώνα και καθιερώθηκε σαν ευλαβική προσφορά μνήμης στον Άγιο Χαράλαμπο, τον προστάτη του Ισναφιού (συντεχνία) των Ζευγάδων.

Το Ισνάφι, που ιδρύθηκε το 1774 γι αν προασπίσει τα συμφέροντα των αγροτών της κοινότητας που περισσότεροι ήταν ζευγάδες, υπήρξε το πρώτο σωματείο στην Αγία Παρασκευή. Όπως αναφέρει η λαϊκή παράδοση, το πανηγύρι τιμά τον Άγιο που στα δύσκολα χρόνια της Τουρκοκρατίας έσωσε έναν Αγιοπαρασκευώτη ζευγά, τον Μαλομύτη, που είχε χάσει το ταυρί του στη περιοχή του ξωκλησιού του Αγίου, από τα χέρια του τούρκου λήσταρχου της περιοχής.
Το πανηγύρι καθιερώθηκε να γίνεται χωρίς διακοπή από το Ισνάφι και τα έσοδα του να διατίθενται για το κοινό όφελος των κατοίκων.

Μαζί με τη προσφορά θυσίας του ταύρου (κουρμπάνι) και την λειτουργία στο ξωκλήσι του Αγίου Χαραλάμπους διεξάγονται ιππικοί αγώνες, και μοιράζεται το κεσκέτσι, το κρέας του ταύρου που βράζει με κρεμμύδια και στάρι σε μεγάλα καζάνι κατά τη διάρκεια της νύχτας, έξω απ’ το ξωκλήσι.

Στις πολυήμερες εκδηλώσεις που γίνονται από Παρασκευή έως και Δευτέρα, στα μέσα Ιουνίου συνήθως, σημαντική θέση κατέχουν οι χοροί και τα τραγούδια καθώς και οι λαϊκές κομπανίες που παίζουν Λεσβιακούς Αγιοπαρασκευώτικους και Μικρασιατικούς σκοπούς.

Το πανηγύρι του Ταύρου που συμπίπτει χρονικά με το μέστωμα της Άνοιξης και την προετοιμασία των αγροτικών εργασιών του θερισμού είναι από τα πιο ενδιαφέροντα τεκμήρια επιβίωσης παγανιστικών λατρευτικών εθίμων και του συνδυασμού τους με τις χριστιανικές λαϊκές παραδόσεις.
Το πανηγύρι του Ταύρου είναι στενά συνυφασμένο με την ζωή και την ιστορία των κατοίκων της Αγίας Παρασκευής.
Αποτελεί το σημαντικότερο κοινωνικό γεγονός του χωριού και είναι αφορμή συνάντησης και επιστροφής στην πατρίδα των απανταχού Αγιοπαρασκευωτών.

Η ΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΣΤΟ F/B

ΑΡΗΣ ΒΕΛΟΥΧΙΩΤΗΣ


Ποιος είναι λοιπόν πατριώτης; Αυτοί ή εμείς;
Το κεφάλαιο δεν έχει πατρίδα και τρέχει να βρει κέρδη σ' όποια χώρα υπάρχουνε τέτοια. Γι' αυτό δε νοιάζεται κι ούτε συγκινείται με την ύπαρξη των συνόρων και του κράτους.

Ενώ εμείς, το μόνο πού διαθέτουμε, είναι οι καλύβες μας και τα πεζούλια μας. Αυτά αντίθετα από το κεφάλαιο που τρέχει, οπού βρει κέρδη, δε μπορούν να κινηθούν και παραμένουν μέσα στη χώρα που κατοικούμε.

Ποιος, λοιπόν, μπορεί να ενδιαφερθεί καλύτερα για την πατρίδα του; Αυτοί που ξεπορτίζουν τα κεφάλαιατους από τη χώρα μας ή εμείς που παραμένουμε με τα πεζούλια μας εδώ; ...

...Αυτοί που πούλησαν τις γυναίκες και τις αδελφές στον κατακτητή, για να κάνουν τα νταραβέρια μαζί του, και μας σκλάβωσαν διπλά, αυτοί πάνε τώρα να μας πείσουν ότι είναι οι κέρβεροι της τιμής και της ηθικής! Μ' αυτά τα μέσα προσπαθούν να εξαπατήσουν το λαό για να συνεχίσουν το ξεζούμισμα και την εκμετάλλευσή του. Και πολλές φορές το καταφέρνουν αυτό και μας πείθουν μάλιστα ότι έτσι είναι όπως τα λένε»...

-Από τον ιστορικό λόγο του Αρη Βελουχιώτη στην Λαμία

ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ

ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΠΡΟΣΦΑΤΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Α.Ο ΔΙΑΓΟΡΑΣ

Α.Ο ΔΙΑΓΟΡΑΣ

ΤΑ ΒΙΝΤΕΟ ΜΟΥ